lördag 8 augusti 2009

Nyckelpigor i massor

Åh vad underbart det är med storstadsemester, vi har haft en helt underbart ljuvlig dag i Malmö med lunch på Lilla torg och mysig middag nere i Västra hamnen. Kändes som man var nere i Medelhavsområdet med denna värme och massor med folk som badade. Enda molnet på himlen skulle vara den fullständiga invasion av nyckelpigor där nere. Vi fattade ingenting när vi kom ner dit och såg ett fullständigt myller av dessa normalt sett söta små djur som inte var lika gulliga när de var så många...
Det blev för sent för ett dopp i mitt älskade hav idag men jag måste ju bara passa på att bada när jag väl är här nere om det så ösregnar ;-)

8 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Kommer du ihåg nyckelpigsinvationen vi hade på 70-talet här i Fbg?
Jag hade gul solklänning vars färg var en magnet. De bits de rackarna också när de kommer i sådana massor.
Kul att ni har det bra. Låter som en skön semester.
Kramar Mammi

Miss M sa...

Åh, älskade Malmö, som är porten till kontinenten =) Älskar allt från Lilla Torg till havet *njut söta du* :)

anna sa...

nu fattar jag varför vi såg så många nyckelpigor i köpenhamn då, det var rymmare från malmö! här hemma i gbg har jag inte sett någon enda nästan på hela sommaren.

Mrs J sa...

I vanliga fall är de riktigt söta, men nu när jag såg hur de kryllade omkring så ryser jag :-/

Att ha det gott sa...

Här finns inga alls

Camillas dagar sa...

Vad mysigt ni verkar ha det i Malmö! :) Själv har jag kommit hem från en kryssning till Riga, därför det har varit lite tyst från mig.
Nyckelpigssvärmarna lät ju mindre mysigt. Här uppe i norr har jag inte sett någon alls på hela sommaren...
Kram kram!

Marikka sa...

Malmö låter så härligt, själv har jag bara varit i Malmö en enda dag och då sittandes i en konferens så jag har aldrig hunnit bekanta mig med Malmö, tyvärr. Det får bli nästa år kanske.

Tack för dina tips än en gång och hoppas att ni blir nöjda med ert beslut rörande lägenheten.

IngelaMollly sa...

Eva Agnes: Nej, det minns jag inte alls... Trodde aldrig att jag skulle tycka nyckelpigor vara läbbiga men det är de så många och de bits ju som du skriver ;-/ Vi har härliga dagar här =) Kram!

Miss M: Tack, håller helt med dig, älskar Malmö =)

Anna: J, det hänger säkerligen ihop och var glad för det, jag har alltid tyckt att nyckelpigor är söta men inte sååå många!

Mrs J: Precis så jag tycker också så här många förvandlas de till läbbiga små monster och de bits! ;-/

Att ha det gott: Det låter skönt, de verkar gilla Malmö just nu ;-)

Camilla: Vi har det jättemysigt förutom nyckelpigorna då som är mindre mysiga när de är så många...Hoppas ni hade det bra i Riga, jag har aldrig varit där...
Kram =)

Marikka: Hoppas ni hade det bra i underbara Götlaborg! =) Malmö är en underbar stad, jag rekommenderar verkligen ett besök =)