måndag 24 augusti 2009

Jobbigt!

Det är inte kul på jobbet just nu som jag misstänkte leder problemet inte någon vart direkt förutom att vi berörda parter ska sitta ner och berätta för varandra hur vi känner det och upplever varandra, suck känner jag! Det har gått alldeles för långt för det plus att jag troligtvis kommer att må ännu sämre när den andra ska tala om vad den tycker och tänker om mig... Egentligen är det synd men jag känner mig inte riktigt komfortabel med att utlämna så mycket här för jag är rädd att det kan slå tillbaka på mig själv...

13 kommentarer:

Miss M sa...

Känns som dagis att NI ska reda ut detta! Vart finns din chef Molls? Du ska inte ta detta! Ring ditt fackförbund de hjälper dig! *kram*

Käthe sa...

Låter ju inte riktigt klokt! Jag tycker inte heller att du ska utelämna dig. Först och främst måste någon säga till den som skriker och har sig att sådant beteende inte är önskvärt på arbetsplatsen, och det borde vara chefens ansvar. Först därefter kan man ju gå vidare.

Fliselin sa...

Vem är det du ska sitta med? Har ni någon professionell handledare i detta ärende? Risk att det inte leder någonvart om det inte är kunnigt folk som hanterar det hela. Gör som Miss M rekommenderar, kolla med facket hur detta ska hanteras! Jag tycker synd om dig. Har också haft en situation på en tidigare arbetsplats som var helt befängd. Chefen ville att vi skulle genomföra ngt som egentligen innebar ett bedrägeri mot skattebetalarna. Jag kunde inte finna mig i detta. Lång historia med många turer där det faktikt gällde att vara taktisk om jag själv inte ville hamna i blåsvädret personligen. Som sagt, ring facket om du är medlem.
Ha det så bra du kan!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så jobbigt!
jag tycker ändå att du skall säga hur du upplever det när personen skriker åt dig!
En del personer upplever tyvärr inte att de själva skriker,de har svårt att se sig själv utifrån.

anna sa...

jag tycker också det verkar lite galet av en chef att tolerera sån´t här beteende¨på en arbetsplats för vuxna. stå på dig Molly, jag hejar på dig!

Erika sa...

Vad tråkigt. Arbetet är man så mycket på så det blir extra svårt då.
En bra chef ska kunna hantera sådant tycker jag.
På mitt jobb finns det också jobbiga personer men du verkar ha hamnat i en mycket värre situation.
Hoppas att det löser sig för dig!

Kram!

Znogge sa...

Du ska verkligen inte lämna ut dig inför en arbetskamrat. Kontakta fxket och hör vad de säger!

Lycka till och stå på dig!

Camillas dagar sa...

Nej, vad jobbigt!!! Min första tanke var i och för sig ändå att det kanske blir bättre om ni får prata - men har det varit länge och det känns meningslöst att prata, då tycker jag att du ska säga att du inte vill vara med om det...
Styrkekram!

Marikka sa...

Du bör be någon från facket att vara med. Säg nej till ett sådant samtal utan att ha någon vid din sida. Dessutom lär ett samtal mellan två ögon knappast leda någostans när det har gått så långt som det redan har gjort. Det är inte ditt fel att den här personen inte kan uppföra sig. Kram

Att ha det gott sa...

Heja Molly

Helena sa...

Vad tråkigt! Jag har tyvärr ingen råd för dig men jag önskar mycket kraft och hejar på dig!!!

Sunflower sa...

Håller med Miss M. Detta måste få slut, men inte hur som helst. Det måste finnas någon där som ska se till att det går på rätt sätt. Kontakta facket! Kräv mer av chefen! Ge dig inte!!!

IngelaMollly sa...

Miss M: Visst gör det? Det är det som jag upplever som den jobbigaste biten. Har gjort detta och de har gjort vad de kan...

Käthe: Suck, nej. Tycker också detta men jag får tyvärr inte det stödet jag hade väntat mig...

Fliselin: Tack =)Ja, jag har gjor det och de har gjort vad de kan..vi har fått utsett en sådan.
Taktisk var rätta ordet men så svårt när man är inne i så mycket känsla som jag är nu.

Glamour och Fläskpannkaka: Ja det är jättejobbigt ;-/ Har försökt resonera ett par ggr men ilskan tar överhanden för personen

Anna: Tack =) Visst är det?

Erika: Tack =) Ja de finns överallt tyvärr och kan man undvika att hamna i ngt som jag gjort är ju det det bästa...

Znogge: Tack för ditt stöd =) Jag har gjort de och de gör vad de kan...

Camilla: Tack =) Ja, att vi ska säga vad vi tycker om varandra i det här läget tror jag skadar mer än det hjälper...

Marikka: Tack =) Vi gjorde det igår...tyvärr hjälpte det inte så mycket som jag hade hoppats på...

Att ha det gott: Tack =)

Melina: Ja och tack =) Kraft är precis vad jag behöver nu...

Sunflower: Tack =) Jag ska försöka samla krafter nu och jag har gjort det.