måndag 10 augusti 2009

Härliga dagar

Inte lätt att komma åt datorn på det här hotellet, kan det vara så att det är fler än jag som får bloggabstinens av att vara borta från datorn allt för länge? Dessutom stressande när det står folk bakom nacken och bevakar sin tur... ;-)
Vi hade en fantastiskt underbar dag igår, vi hann med Skanör, lunch i Falsterbo, trav på Jägersro där det också var hattparad, många herrar som hade samma hatt som jag fast jag deltog inte i hattparaden =) Travet var verkligen en otrolig upplevelse jag har aldrig tittat på ett sådant förr och det var så mäktigt att se hästarnas iver att få rycka iväg när de stog i startbåset och höra dånet i marken när de galopperade iväg.
Framåt kvällen blev det bad i det underbara havet och middag på Lilla torg. Tyvärr har inte nyckelpigorna gett upp ännu, de är verkligen läbbiga när de är så många och de bits också de rackarna! ;-/

9 kommentarer:

Camilla sa...

De där nyckelpigorna var verkligen äckliga! Det gick inte att vara på stranden, de bet oss om och om igen

Att ha det gott sa...

vad roligt med hattparad
Trav har jag varit på massor av gånger
pappa hade hästar och maken har kört in unghästar

Camilla sa...

Ja fy...

Znogge sa...

Så du turistar i mina trakter! Hattparaden är alltid kul att tita på :-)

sara sa...

Två år i USA! Det låter fantastiskt spännande. Vad gjorde ni där?

Underbart att du fick chansen att bada i havet.
Vi var vid havet, Västkusten, i går, men tyvärr regnade det så det bjöd inte till något vidare värst badväder. En annan gång...

Miss M sa...

Njut av Malmö för mig också =)

Käthe sa...

Vad jobbigt med nyckelpigorna. :( Är det för sent med tips?

Marikka sa...

Du verkar ha det riktigt bra i Malmö. Kul att du gillar vår stil, tack för komplimangen.

IngelaMollly sa...

Camilla: Samma här! De var läbbiga och jag fick läskiga associationer till Hitchcocks ¨fåglarna¨...De bet oss också ;-/

Att ha det gott: Ja det var jättefestligt =)Vad spännande det låter att du är så erfaren av trav och hästar =)

Znogge: Jaaa =) Åh är detta dina trakter, grattis =)

Sara: Ja, det var två fantastiska år =) Min man jobbade på utlandskontrakt och familjen följde med. Jag njöt för fulla drag i havet =)

Miss M: Det gjorde jag, i fulla drag =)

Käthe: Mmm, de var creepy ;-/ Lugnt pengarna spenderades ändå på sonen ;-)

Marikka: Mmm, underbara dagar. Like your style a lot =)