torsdag 20 augusti 2009

Mollys höstlista

Jag är utmanad av finaste Käthe , kul! =)

Din stil i en mening:
Jag är en lättflirtad typ när det gäller mode så en salig blandning av romantiskt gulligt möter tufft rockigt, lite sött och lite salt =)

Stilförebild: Människor som vågar töja på gränserna och som kör med glimten i ögat i sin klädstil.

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten? Lindex, H&M, MQ, Gina tricot, Din sko, Bianco, Mandel, Free fashion m. fl.


Vad inspireras du av? Inspireras av vanliga människor ute på sta'n och i bloggar, tidningar,böcker ,TV, filmer, you name it.

Vad tror du på inför hösten? Sammet, nitar, paljetter,stickat, skinndetaljer

Det bästa basplagget inför hösten? Leggings, mönstrade, sammet, med olika detaljer som skinn, nitar m.m.

Vilka skor tror du på i höst? Boots och stövlar med klackar. Utmaningen blir att hitta några med klackar som jag kan gå i och som passar min plånbok.

En ideal höstoutfit: Mönstrade leggings med tunika eller lång slapp t-shirt kavaj eller lång kofta till med fräcka boots till addera många armband. Voila!

Tre saker på höstens önskelista: De perfekta stövlarna eller bootsen gärna i kornblått,
Littmarckarmband, Dagmarleggingsen med skinndetaljer (drömma går ju som bekant)

Ditt senaste köp:Denimleggings med skinnrevärer

Do's and dont's: Mode ska vara roligt och lustfyllt våga pröva och låt dig inte påverkas för mycket av andra

Nu utmanar jag: Miss M, Emma, Sara, Znogge, Frilly-Emma, Carina, Camilla, Mrs J, Pia, Marikka, Erika och alla ni andra som vill.


16 kommentarer:

Erika sa...

Den där utmaningen har jag också fått. Ska ta och ta itu med den snart. Jag glömmer lätt bort den, som nu tills jag såg att du också har gjort den=)

Sv. Tack för solen, du är bra snäll du =)

Erika sa...

Ja, nu ser jag det. Säker på att det var där innan? ;)
Men nu måste jag verkligen ta tag i utmaningen!

znogge sa...

Hänger på men det får vänta tills i morgon. Nu är det bara god natt som gääller!

anna sa...

hej molly, passa på att tävla på min blogg, jag lottar ut Björn Borg skor!

Käthe sa...

Instämmer!!
Du får väskan som en uppmuntrande present. :)

Omentjej sa...

Kul, blir ett bra fredagsprojekt! =) Kram!

Att ha det gott sa...

Tack ska ta tag i den snart

Pia Wester sa...

Kul! Ska göra!

Miss M sa...

Lovar att ta tag i denna snarats Molls. Men vaknade urkass i morse, asade mig till jobbet och kan nätt och jämt stå på benen nu =/

sara sa...

Så Molly, nu är jag färdig med min höstlista.

Hoppas din dag har varit bra - kram.

Emma sa...

Tack för utmaningen :-) Ska fixa det under helgen! Är rädd att jag glömt att göra den förra utmaningen jag fick, men då gör jag den här istället! Kul att läsa om din höststil!

Mrs J sa...

Kul läsning! Ska svara under helgen. Vad beträffar Dagmarleggingsen så har Monki en helt okej kopia/variant för 250 kr. Monkis leggings är i lite blankare tyg (nästan baddräktstyg) och har rektangulära fuskskinlappar framtill på benen. Funderar själv på att köpa Monkisarna.

IngelaMollly sa...

Erika: Varsågod, det var så lite =) Ser fram emot utmaningen =)

Znogge: Ser fram emot att läsa =)

Anna: Klart jag hänger på =)

Käthe: Tack än en gång =)

Emma: Ser jag fram emot =)

Att ha det gott: Blir spännande att läsa =)

Free Fashion Pia. Spännande =)

Miss M: Din stackare, känn ingen press det ska bara vara roligt =)

Sara: Tack, det var rolig läsning =)

Emma: Åh vad roligt, ser fram emot att läsa =)

Mrs J: Det blir roligt och jag ska genast kolla in din andra blogg! Attans att vi inte har Monki här..;-/

Mrs J sa...

Monkitightsen i M motsvarade M i mina Modström fuskskinntights mycket bra. Specialleverans är inget problem, men man har bara 8 (el möjligen 7)dagars öppet köp!

Nina - Glamourmamman sa...

Kul att läsa din lista, en sådan gjorde jag också häromdagen :-) Ha en skön lördag!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Låter bra men eh var hittar man den specialleveransen...?

Nina-Glamourmamman: Tack detsamma =) Den måste jag kolla in.