måndag 3 augusti 2009

Favoriter i repris

Det här är en av mina absoluta favoritlåtar som jag aldrig tröttnar på. Brukar alltid plocka fram och lyssna på den i perioder då jag grunnar - och ok då ältar -saker och ting. Jag tycker den är så där härligt vemodigt vacker och sorgsen på ett fint sätt. Eskobar gillar jag väldigt mycket och jag tycker Heather Novas röst är så behagligt fin att lyssna på. När humöret är på topp så lyssnar jag alltid på den här godingen. När jag är ledsen plockar jag ofta fram denna
Lyssnar ni på favoritlåtar beroende på vilket humör ni är på?


4 kommentarer:

Miss M sa...

Älskar Heather Nova och Eskobar. Jag tröttnar aldrig på "Someone new" både text och sång är SÅ vackert =)
Däremot är jag inget fan av U2. R.E.M funkar! Dock återkommer jag alltid till min älskade Winnerbäck!

Mrs J sa...

Oh ja! Viss musik passar inte i bilen. Viss musik passar inte till matlagning. När vi peppar innan fotbollsmatcher är det hårdrock som gäller! REM-favvon är "Losing my religion", fortfarande...

anna sa...

Absolut, humöret styr hela låtvalet, vissa låtar passar int ealls om man är lite nere.

IngelaMollly sa...

Miss M: Det är ju just det som är det fina i kråksången, att hitta de där låtarna som tilltalar just mig =)

Mrs J: Precis så är det. Losing my religion är en riktig höjdare! =)

Anna: Visst är det så, kan ju till och med få motsatt effekt...