lördag 16 maj 2009

Bröllop i Mariefred




Gårdagens bröllopsoutfit:
Odd Molly klänning
Festjacka M&Q
Linne + Strumpbyxor Lindex
Skor Bianco
Guldhalsbandet + armbandet från Dubai + rosa armband Glitter & pärlarmbandet Guldfynd.
I bakgrunden på översta bilden tronar Gripsholms slott så majestätiskt och ståtligt.
Oj vad roligt och härligt jag har haft det! Går knappt att beskriva med ord.... Det var Monsieur A:s kompis från studenttiden i Göteborg - även gudfar till vår yngste son H - som gifte sig igår. Naturligtvis innehöll dagen, kvällen och natten alla ingredienser; det var vackert, stämningsfullt, roligt och sorgligt. Ibland var skiftningarna snabba mellan gråt och skratt, i alla fall för mig, men så är jag ju en känslomänniska också. När brudens 20-årige son höll ett mycket gripande tal på rim där han beskrev hur lycklig han var för sin mamma och att äntligen ha fått en pappa, eftersom hans riktiga pappa aldrig funnits med i bilden, brast det för oss flesta kan jag säga. Så fint, äkta och vilken kärlek!
Den vackra tårtan - supergod - hade en före detta konditor och god vän till brudparet gjort. Det var en lyckad dag igår och ett minne för livet för alla inblandade vågar jag nog påstå.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Först! Åh vilken underbar Odd Molly-klänning du hittat! Och vilken underbar bakgrund till din outfitbild!

Agneta

Sara sa...

Vad trevligt! Och vädret verkar ha varit helt perfekt. Såg ett brudpar här hemma i dag i en gammal fin bil. Bröllopstider. Jag som gifte mig mitt i vintern - mot strömmen ;)

Mrs J sa...

Fin klänning! Jag har en likadan, fast i blått :-)

anna sa...

SÅ FINT, och vilken bröllops tårta, jösses, den såg ju hur smarrig ut som helst. Jag förstår att det var en lyckad helg!

Miss M sa...

Vad otroligt vacker du var i din Odd Molly klänning Molly =)

Att ha det gott sa...

HÄÄÄRLIGT
den klänningen är min favorit från Odd Molly

IngelaMollly sa...

Agneta: Tack =) Ja, det var verkligen en helt underbar miljö som gjord att gifta sig i =)

Sara: Ja, det har verkligen varit en oförglömlig helg med toppenväder =) Jag gifte mig borgerligt i finklänning så man kan säga att jag också gick mot strömmen då ;-)

Mrs J: Tack =) Jag velade jättelänge mellan denna och den blåa, svåra svåra val ;-)

Anna: Tack =) Ja, det var underbart och visst är tårtan något utöver det vanliga?

Miss M: Men tack=) Vad snäll du är! =)

Att ha det gott: Jaaaa =) Vad roligt att du tycker samma som jag =)

Natascha sa...

Vilken härlig klänning!! Jag är helt tokig i Odd Mollys kläder. Hade jag råd, så hade jag köpt alla deras kläder :-)

IngelaMollly sa...

Natascha: Tack=) Jag också, hade egentligen inte råd med denna klänning men jag köpte den till min brors bröllop i somras och tyckte nu att den helt klart måste användas mer ;-)Blir så glad när du kommenterar här =)

Natascha sa...

Jag ska försöka bli bättre på det :-) Det är ju så mycket jobb med en blogg, alla bilder som ska tas och all research, så det är ju kul att få lite feedback.

Anonym sa...

Jättefin klänning och alltihop ursnyggt men jag måste säga att klockan inte stämmer in på en sådan festlig bild. Den är nog väldigt fin i sig men inte till de kläderna........
Är det kanske jag som inte förstår - är det inne med klockklump till finkläder ?

IngelaMollly sa...

Natascha: Jag blir jätteglad när du kommenterar men tycker du ska göra det när du vill och har tid =)

Anonym: Tack =) Du har säkert rätt, sanningen att säga var vi väldigt sena till vigseln så jag tänkte inte så mycket på den men jag trivs i den och gillar att köra mitt race på mitt sätt! =)

Omentjej sa...

Åh Molly, vad glad jag blir! Du var fantastiskt vacker! Perfekt outfit! Det är så underbart med fina bröllop, de ger liksom hopp om det mesta! Stor kram!!

IngelaMollly sa...

Emma: Tack =) Visst är det så att bröllop inger hopp och så är det ju så vackert!