söndag 31 maj 2009

Mors dag


Grattis alla mammor därute denna vackra sommardag! Jag hoppas ni alla blir uppvaktade eller uppvaktar era mammor idag. Många tycker att detta är en kommersiell dag men jag tycker om sådana här speciella dagar då vi tänker lite extra på varandra även om vi naturligtvis ska göra det dagligen. En mamma gör ett fantastiskt jobb och gör alltid sitt bästa för hon älskar sina barn villkorslöst. Jag kommer att tänka på den här låten som var populär sommaren -98 när vi precis hade flyttat hem från USA till Sverige:

¨Hey Mom Why didn't you tell me
Why didn't you teach me a thing or two
You just let me go Out into the world
You never thought to share what you knew¨

Men jag lovar, vi mammor gör så gott vi kan, visst gör vi?
Mammi! På Mors dag; jag älskar dig!

6 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Jag håller med - visst är det en kommersiell dag, men vi svenskar behöver nog sådana dagar för att det ska "bli av" så att säga. Ha en fin kväll!

Erika sa...

Det är bra att det finns dagar som denna. Och man behöver inte gå ut och köpa en massa saker. Man kan laga en god middag till sin mamma också =)

Ha en mysig kväll!

Eva Agnes sa...

Tack för orden längst ner min kära dotter.
Nu såg jag dem.
Förvirringen är stor här i dag.
Åldern och värmen????
Kramar Mammi

IngelaMollly sa...

Nina - Glamourmamman: Ja, visst behöver vi det för att stanna upp och tänka till lite extra. Du med =)

Erika: precis, allt behöver inte kosta eller köpas, du med =)

Eva Agnes: Skönt att du såg det =)

Sara sa...

Visst gör vi - och ändå känner vi att vi inte räcker till.
Grattis själv!
Kanonjobb vi gör.

Du är alltid så fin Molly. Underbar klänning.

Ha en fin dag.

IngelaMollly sa...

Sara: Absolut! vi behöver sträcka på oss lite extra. Tack, vad snäll du är =)