torsdag 28 maj 2009

Fashion against aids

I morse öste regnet ner men nu har det klarnat upp och blivit soligt och härligt; plötstligt är jag alldeles för varmt klädd! ;-) Tydligen ska vi få ett härligt sommarväder i helgen, inte mycket att klaga på, önskar bara att jag kunde få grilla....
På lunchen var jag på H&M och tittade på alla läckra Fashion against aids toppar som hade kommit. Jag ville ha flera stycken men begränsade mig till 2. När jag skulle betala för dem frågade damen i kassan om ¨jag har två döttrar därhemma¨!!!!! Ehhhh.... Hur ska jag tolka detta? Är jag för gammal för att bära dessa toppar? Är de speciellt reserverade till ungdomar? Ska jag klä mig i lång kjol, basker och fotriktiga skor????? Någon som vet?

10 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Men jösses jag såg topparna i fönstret på H&M idag
Det finns väl ingen högsta ålder för dem
Jag vill också grilla men vi har balkong med grillförbud

Miss M sa...

Haha, Du kan aldrig bli för gammal Molly =). Förmodligen ville "damen" i kassan göra livet surt för en snygg tonårsmamma & bara önskade att hon också vågade & kunde =)

Emma sa...

Öh, det där var konstigt sagt av henne. Det är ju helt vanliga toppar/t-shirts. Kul att vi valde den ena samma :-) Undrar vilken mer du köpte?
Vi kanske ska åka till Falkenberg om några dagar. Du vet inget litet utflyktsmål där som kan vara kul för barn?
Kramar

anna sa...

vad var det för märklig kommentar, du skulle bara svarat, nä men jag har flickvän! då hade hon nog tappat hakan!

Sara sa...

SV: förkylningsastma, troligen. Som hennes storebror har :( Men nu mår hon bättre efter medicin. Fast trött är hon. Stackars liten.

Skratt, vet inte hur man ska tolka det där. Men klart, man blir aldrig äldre än man gör sig. Så det så. Löjligt sagt av henne.

Skönt med sommarvärme.
Kram.

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Nä, jag trodde inte heller det, därför reagerade jag så på den kommentaren som jag tyckte var så onödig.

Miss M: Tack, alltid så snäll och till min rescue! ;-)

Emma: Visst var det? Jag valde den där med bilden av händerna som formar ett hjärta också. Jag tipsar i morgon hos dig om utflyktsmål =)

Anna: Precis! Önskar så att jag hade din rappa tunga! =)

Sara: stackars liten! Det måste ha varit en ordentlig pärs för er alla. Visst var det onödigt sagt?

Hanna sa...

Klart att du inte för gammal. Knäppt sagt av expediten.

IngelaMollly sa...

Hanna: Tack! Precis vad jag behövde höra! =)

Marikka sa...

Du är absolut inte för gammal, tvättom. Vilka köpte du?

IngelaMollly sa...

Marikka: tack, vad snällt av dig=) Jag köpte den som jag har på mig i gårdagens (fredagens outfit) och Dita von Tess topp.