lördag 30 maj 2009

Pingstafton

Åh vad jag tycker det klingar sommar om ordet Pingst bröllopstider, sommarblommor och vackra vita klänningar i tunt tyg eller spets... Det känns fortfarande lite snopet tycker jag att vi inte är lediga på Annandag pingst, vet inte vad det är men det kanske handlar om att jag är en vanemänniska?
Den här underbara klänningen hade jag en föreställning om att jag skulle vara jättefin i, pyttsan!Här kan vi snacka mellanstorlekar; jag köpte den i min ¨vanliga¨ storlek med ett erbjudande som innebar att man fick vilken sommarklänning som helst för 199:-, nice! Det var bara det att jag så ut som ett groteskt monster i den; alldeles för lös och fladdrig i urringningen, tight vid armhålorna där det poppade upp små kuddar och det värsta av allt var att jag fick en puckel i ryggen! Inte så jag hade föreställt mig att skrida fram på i Pingst! Den större storleken var som ett enormt tält på mig, så blev det med den sommardrömsklänningen! ;-)


Bild från Lindex
Lindex Shop Online har just nu ett erbjudande: 20% på hela köpet när du anger internetkod: R9531 Gäller t.o.m. 31 maj

3 kommentarer:

Miss M sa...

Åh, det är verkligen det värsta! När man föreställt sig in i minsta detalj hur man kommer att se ut i något och så får man det på sig och så kommer den grymma verkligehetn ikapp *suckar*
Fast, det ger ju oss vanliga "dödliga" hopp, när tom Miss molly kan se "ful" ut i något ;)

Ha en underbar pingsthelg vännen =)

Att ha det gott sa...

nej men så trist klänningen ser ju verkligen fin ut annars
Hoppas att du får en härlig helg

IngelaMollly sa...

Miss M: Visst är det antiklimax? Och du vännen du är för snäll men jag är lika ¨dödlig¨ och ser ful ut i mycket men jag börjar lära mig mer och mer vad som går bort och inte funkar är väl det som är fördelen med att bli äldre då? ;-)

Att ha det gott: Ja, och klänningen är underbart fin men tyvärr inte på mig ;-/