tisdag 19 maj 2009

Ett hus med en röd dörr


Åh, ikväll har jag och Monsieur A varit och tittat på drömhuset med stort D! I fell in love right from the beginníng! Det har allt en flicka kan önska sig och mer därtill. Det är relativt nybyggt, fräscht, lagom storlek, det ligger inom den radie inom centrum som vi har sagt att vi vill bo två uteplatser och en lagom liten täppa där jag kan påta lite med några örter och fina blomkrukor. Jag är nämligen inte någon trädgårdsfantast men saknar ändå en liten plätt... Nu återstår bara det där med intresset från andra, hur hög budgivningen blir och om vi överhuvudtaget har råd med det. Men drömma är ju i alla fall gratis =)
När tiden blir mogen kanske jag berättar lite mer om vår flytthistoria och så vidare. Vår familj har en hel del tungt bagage att bära på men det är väldigt jobbiga och privata saker som man inte får ur sig på en kafferast precis...

10 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Jag älskar röda ytterdörrar!! Vi har själva en på vårat hus :-) Ha en fin kväll!

Mrs J sa...

Hoppas att det löser sig! Vi är aningen oense om hur och vart vi ska bo. Vi bor aningen trångt, men trivs ju så himla bra här!

Miss M sa...

Åh, ska hålla tummarna för att du/ni får ditt lilla hus med den röda dörren =)Och vet du Molly, ofta är vi många som har tunga lass att dra på, men precis som du säger är det inget man får ur sig på en kafferast. Man måste ju dessutom ha kvar lite utav sin integritet =) Men vi ÄR lika du och jag, och jag anar en st stark kvinna i dig, precis som i mig själv =)

Johanna sa...

Gulligt med hundar oxå :)

Sara sa...

Jag håller alla tummar jag har för er. Hoppas, hoppas.
Jag är heller ingen trädgårdsfantast - säger jag med fyratusen kvadratmeter :/
Men lite pyssel i trädgården är alltid roligt :)
Hoppas drömmen blir sann!

2 tjejer sa...

Tävla och vinn presentkort från H&M!!

www.2tjejer1blogg.se

Att ha det gott sa...

Hoppas att det blir ert
Om det inte blir det hittar ni något som ni kommer att tycka är bättre
Jag har ett lass jag också må du tro
Ett som jag inte nämt

Nergårds-Emma sa...

Håller tummarna :-)
Kramar!

anna sa...

Hoppas det går vägen för er, det är ungefär samma ytterdörr som på vårt hus!

IngelaMollly sa...

Nina-Glamourmamman: Då är det bara att gratulera dig till att ha en sådan fin dörr! =)

Mrs J: Tack =) Då har ni det nog så bra att ni inte känner er ¨tvingade¨ att flytta ;-)

Miss M: Tack vännen! =)Visst är det så som du säger och våra motgångar - gissar jag - har gjort oss tuffa och starka ?

Johanna: Visst är det? =)

Sara: Tack för omtanken! =) Det var ingen dålig tomt du har att hålla efter! ;-)

2 tjejer: Kanske det ja ;-)

Att ha det gott: Tack rara du =) Det du säger är så klokt och äkta och kan bara komma från en varm och omtänksam människa som har vandrat ett tag på livets krokiga väg. Jag önskar verkligen dig det bästa i livet, snart är det din tur ska du se =)

Nergårds-Emma: Tack, det känns! =)

Anna: Tack =) Då kan du ju bara föreställa dig hur fint huset är ;-)