fredag 1 maj 2009

Sköna maj välkommen!

Så här såg jag ut igår kväll. Tunika Vila, Leggings m dragkedja H&M, guldsmycken från Dubai och blåsvarta+turkosa armbandet från House of Natalia.
Åh vad härligt att det är maj! Det är en sådan skön, vacker och lovande månad med många lediga dagar....Plötsligt bara så där har vi sommaren här också, men visst brukar det vara så att den dyker upp snabbt i maj? sommaren alltså ;-)
Igår var en väldigt lyckad kväll men idag är jag tröttare än tröttast; det blev sent på en arbetsdag för jag hade ju gått upp tidigt till jobbet och tidigt i gryningen stod V inne hos oss och hade så ont i halsen = halsfluss ;-( Vidrig sjukdom! Jag fick den flera ggr när barnen var små och det gör så ont!!
Idag ska jag bara ta det lugnt; softa och njuta av det vackra vädret. Vad gör ni en dag som denna?

8 kommentarer:

Sara sa...

Javisst, härligt med maj! Nu har vi tagit klivet in i sommarmånaden nr. ! :) Härligt, härligt. Redan nu har väl nästan hela Sverige en försmak på sommarväder?! Ljuvligt att kunna gå ut i bara en tunn kofta och varken frysa eller vara för varm.
Ha en bra dag.

Omentjej sa...

10 poäng till Molly! Så fint! Jag somnade gott i soffan vid 23 och då hade jag ändå bara tagit det lugnt. Idag sov jag verkligen ut... Nu har jag helrenoverat mig (rakat ben, fixat fötter osv) och snart ska jag ut igen i det fina vädret!! Kram!

anna sa...

Maj är den bästa månaden tycker jag, tyvärr är jag nästan alltid i Kina då, så jag missar liksom hela härligheten, det är lite trist, men å andra sidan har ju ju många kul stunder här också!

Att ha det gott sa...

Så snygg du var

Miss M sa...

Åh som jag letade efter jeansen men de fanns inte =( provade toppen och den var skitful på mig =( Blir så avundsjuk på dig som är så fin i allt Molly =)

IngelaMollly sa...

Sara: Ja, visst är det underbart? det är bara att passa på att njuta så länge det varar. Ha det bäst du med.

Emma: Men tack vännen! =) Det lät väldigt skönt med en sova ut och renovera dag. Hoppas du njutit i det dejlige vädret! Kram!

Anna: Det förstår jag att det är lite trist att missa en sådan vacker Sverigemånad fast lite hinner du se och som du säger får du ju uppleva mycket därborta som jag/vi aldrig sett.

Att ha det gott: Tack rara! =)

Miss M: Tack gulliga men fin i allt är jag dock inte ;-) Jag vet ju på ett ungefär vad som går bort för mig som kan vara så trist! Kan aldrig t.ex ha korta kjolar eller shorts på sommaren pga fula åderbråck efter förlossning osv. Jeansen hittade jag dessvärre i februari så de kanske blir svåra att hitta nu.
Vad var det som var fel med toppen? har svårt att tänka mig att den inte skulle vara bra på dig?

Bim HD sa...

Hm, här gör man inget, ungefär...
Sitter inne, mest. Slöar och slappar - känns så. Försökte sitta ute på altanen och dricka kaffe förut när vi hade besök. Solen skiner från klarblå himmel... Låter härligt? Ja, men när man tom fryser i fleecejacka mm, då är det mindre kul. Inte ens gubben - som aldrig fryser(?) - ansåg det annat än för kallt ute. Vi fick gå in... Varför kan inte vi få härligt väder??? Alla andra i denna del av landet - söder över mälardalen glömmer vi just nu - meddelar, sol och bikini ungefär. Lägger in - protest?
Må så grankott...
hm, och så har de lovat sämre väder, kallare... Plocka fram vinterjackan ingen? eller, så långt bort har den inte hamnat än...

IngelaMollly sa...

Bim HD: Det kommer till er med, jag lovar! =) Och det är ganska kallt i luften hos oss med, vi tog på oss extra när vi åt på balkongen ikväll. Visst är det skönt att bara ta det lugnt och slappa?