fredag 22 maj 2009

Musik


Jag har alltid varit allätare när det gäller musik; det som tilltalar mig är allt från pop, hårdrocksballader, soul till klassisk musik m.m. Jag kan inte skryta med att vara jättemusikalisk men tillräckligt för att ha deltagit i diverse körer under skoltiden och även efter. Jag spelade även piano i min barndom, ärvde min mormor Mollys fina piano som tyvärr inte finns i min ägo längre. Jag ska ärligt erkänna att det var min mamma som ville jag skulle spela mer på den tiden än vad jag ville. Jag hade en mycket sträng rysk pianolärarinna som smätte mig på fingrarna när jag spelade fel. Ganska snart övade jag upp mig själv med att memorera pianostyckena för noter hade jag jättesvårt med, undrar om det hör ihop med att jag har så svårt för matte? ;-) Hursomhelst har musik alltid betytt oehört mycket för mig; den kan få mig att slappna av ganska bra när jag sitter i tandläkarstolen och påverkar mitt humör mycket! Mina söner brukar reta mig för att upptäcka låtar alldeles för seeent när de redan är uuute men det bjuder jag på! Två låtar som jag tycker så himla mycket om just nu är den här och naturligtvis den här med mina all time favourites, always!

4 kommentarer:

anna sa...

Visst är det kul nu att kunna spela ett instrument, jag kan också spela piano, och Mr. N med. Han är netydligt duktigare än mig, han vill att vi ska köpa flygel, men det tar lite väl stor plats tycker jag!

IngelaMollly sa...

Anna: Jaa, önskar bara att jag skulle komma ihåg mer... klart ni ska ha en flygel, tänk vad läcker du skulle vara på en sådan medan Mr. N spelar...;-)

Sara sa...

Jag spelade också, motvilligt, piano i några år. Kan nog ligga något i det du skrev, att de som har svårt för matte kanske också har svårt för att läsa noter. Jag gjorde som du, memorerade dem så gott det gick.

IngelaMollly sa...

Sara: Ja, jag tror jag har läst det någonstans också men är inte helt 100...