fredag 8 maj 2009

En styck student coming up

Jag har som en blixt från en klar himmel plötsligt insett att det knappt är en månad kvar till sonen V tar studenten. Hjälp! Vad jag ska ha på mig är mitt minsta bekymmer. Studentskyltar ska ordnas, björkar, ballonger och dekorationer likaså. Present, mat och något sött till kaffet. Förslag anyone? Om någon har erfarenhet av studentbjudningar med släkten och något lätt och gott recept på vad jag kan bjuda till kaffet så tar jag tacksamt emot detta. Gärna något som går att göra i förväg, alltså inte samma dag. Har jag missat något? Ett gäng pappersnäsdukar ska i alla fall införskaffas snarast! Är så blödig och lättrörd i sådana här sammanhang....
Måste bara visa denna ljuvliga väska som jag fått låna av svärmor till bröllopet nästa vecka. Hon hade den själv när hon gifte sig på 50-talet. I'm in love! =)


10 kommentarer:

Mie sa...

Vilken helt underbar liten väska! Jag föll oxå direkt:)

Att ha det gott sa...

Den var ju ljuvlig
på studenten tycker jag att du ska ha fjärils klänningen

Miss M sa...

Åh vilken underbart ljuvlig väska *love it*..

Varför inte bjuda på en somrig cheeskake, det är ju alltid populärt och tydligen har du ju ett superbet recept =) vill du ändra det lite så servera den bara med nyplockade hallon *mums*...

IngelaMollly sa...

Mie letar guldkanter: Vad roligt att du också tycker det =)

att ha det gott: Så roligt att du också tycker den är fin och tack för att du hjälpte mig med ett beslut för studentklädsel =)

Miss M: Så kul att du också gillar =) Ja jag är väldigt inne på Cheesecaken, är bara lite fundersam över om den smälter för fort när den står framme?....

Mrs J sa...

Superfin väska! Har själv några av mormors 50-talsväskor.

Ska gästerna få mat eller bara fika? På ett av barnens dop hade vi en mycket uppskattad tårtbuffé. Gräddtårta, pavlova, cheesecake (bakad, inte fryst) och chokladspäckad kladdkaka (Varenne). Och en stor skål med jordgubbar vid sidan av!

Sara sa...

Åh, så söt väska. Helt underbar.

Kladdkaka med vaniljsås/grädde/glass.
Kladdkaka är verkligen min favorit - och går ju att förbereda innan.

Eva Agnes sa...

Helt underbar väska. Full med pärlor. Förstår att du är lycklig för den.
Tack för samtalet alldeles nyss. Blev mycket glad för det.
Kramar din
Mammi

IngelaMollly sa...

Mrs J: Du använder väl dem? Vi ska bjuda på kallskuret buffé innan men jag blir väldigt nyfiken på den chokladspäckade kladdkakan ;-)

Sara: Visst är den fin? Jag är också tokig i kladdkaka, var bara lite tveksam till om den ser lite för enkel ut?

Eva Agnes: Jaaaa! Blev också glad över att prata med dig =) Nu rör du inte mitt adsensekonto som precis blivit godkänd för bloggen ;-)

Marie sa...

Men - precis en sån har jag också hemma. Den var min farmors och fick följa med på mitt eget bröllop faktiskt.

IngelaMollly sa...

Marie: Men vad roligt och vad festligt! =)