torsdag 14 maj 2009

Den andra klänningen


Vad roligt att det är fler än jag som tycker mormors klänningar är fina =) Här visar jag en liten bättre bild på den andra klänningen. Dessa klänningar är fortfarande i min mammas ägo men jag har precis fått veta av henne att de kommer att bli mina, lycka! Jag är så glad att hon har hållt fast vid dessa för jag har själv varit riktigt dålig på att spara äldre saker och kläder, mycket beroende på alla våra flyttar.
Jag har fått ärva min gammelmormors vackra ring och silverarmband det ska jag också visa en dag om ni vill?

7 kommentarer:

Randy sa...

Vad söt den var ;)

Hanna sa...

Jättefin klänning.

Sara sa...

Usch då. Vad tråkigt. Jag använder ofta bloggen som ventil, men det är jobbigt när man inte kan skriva allt för att det slår tillbaka.
Om du vill ventilera med någon som inte står dig närmast kan du alltid skicka ett mail; telmus@msn.com Jag lyssnar om du vill! Hoppas allt löser sig snart. Jag själv börjar se hopp igen, hopp om att vi skaffar oss en valp efter semesterresan. Tänker på dig.
Stor kram.

Miss M sa...

Vilka rariteter Molly =) Måste säga att jag är lite avundsjuk. ALLT jag fick av min farmor har jag slarvat bort och slängt *både grämer mig och skäms*. Skyller på att jag var en alldeles för omogen tonåring som inte fattade dess värde :(

Att ha det gott sa...

Ljuvlig klänning
jag vill väldigt gärna se smyckena

Mrs J sa...

Det kan nog helt klart underlätta med rätt underkläder! För att alls komma i mormors klänning fick jag fuska med magvalksmördare (gördel). Kunde heller inte ha en av mina pushigaste BHar.

Det vore ju klart häftigt om du kunde ha en av de klänningarna på sonens studentexamen!

IngelaMollly sa...

Randy: Ja, visst är den fin?

Hanna: Ja, jag tycker också den är väldigt fin.

Sara: Tack för att du är så rar och för ditt fina erbjudande. Vissa saker försöker jag att inte skriva om här på bloggen men så mycket det går använder jag också detta ställe som min ventil.
Håller tummarna för att det blir en valp efter semestern! =)

Miss M: Jag var precis likadan! Har slängt en massa rariteter, tappat bort med för den delen.. Att klänningarna finns kvar kan jag tacka mamma för, och mormor som sparade dem.

Att ha det gott: Är den inte så säg? Lovar visa smyckena så småningom.

Mrs J: Tack för tipset! =) Ja, det hade varit så häftigt om jag kunde ha någon av klänningarna på studenten.