söndag 17 maj 2009

Sjuttonde maj


idag och solen strålar utanför fönstret! Någon som firar Norges nationaldag? Jag gläder mig med dem både på deras stora dag och till jordskredssegern igår, vilken vinst! Jag zappade och tittade lite då och då för jag måste erkänna att jag tycker röstningen har blivit så boooooring på sistone, någon som håller med?
Andra saker jag funderar på idag är lite framtidsfrågor gällande mig själv, vårt boende framöver och varför det kommer sig att norrmännen är så mycket bättre på att fira nationaldag - med pompa, ståt och festivalyra - än vad vi svenskar är? Stack jag ut hakan för mycket nu? ;-)
Nu väntar fika med väninnan M ute i solen och sedan träning. Vilken perfekt kombination jag har haft på den här långhelgen. Hur har ni haft det?

5 kommentarer:

anna sa...

jag håller helt med, den där röstning tog ju alldeles för lång tid, kändes som den var längre än bidragen. Jag somnade som en stock i grannens soffa!

Att ha det gott sa...

jag somnade vid röstningen

Miss M sa...

Somnade också vid röstningen *suck* det var SÅ långtråkigt.. Nästa år SKA jag verkligen inte kolla på det =/

Eva Agnes sa...

Fina dagar du har haft. Det är dig väl unnt.
Titta in på min blog.
Kramar Mammi

IngelaMollly sa...

Anna: Eller hur? Det verkar som om det var många av oss som somnade ;-)

Att ha det gott: Jag med ;-)

Miss M: Jag med, och så har jag sagt i flera år nu ;-)

Eva Agnes: Tack mammi =) Har kollat, såå fint du gjort =)