måndag 25 maj 2009

Bubbla

Bild från Bokus
Måndag och ny vecka igen, helt otroligt vad veckorna rasar fram, bara två veckor kvar till V:s student och sedan åker vi för att se Europe by car! Nu börjar jag längta, ska bli så härligt! Idag ska jag gå och se på bebisteater med teater tr3, spännande eftersom det kommer att vara med bebisar och deras föräldrar i publiken och jag är så nyfiken på att se deras gemensamma reaktion. Föreställningen vänder sig till bebisar 6-12 månader gamla och deras föräldrar. Varje scen blir som en bild i pekbok.
På tal om pekböcker måste jag rekommendera Muuu, säger kon av Dick Bruna. När jag tar emot bebisgrupper på jobbet så läser jag alltid ur den här och bebisarna fullkomligt älskar den! Många föräldrar blir positivt överraskade av att upptäcka att det faktiskt går att läsa för så små barn, häftigt!

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Låter underbart! Barn är otroligt vakna små människor... :)

Miss M sa...

Håller med Annie, barn är så vakna just i den åldern, man ska verkligen ta tillvara på det =)

anna sa...

jag älskar Dick Brunas böcker! Jag läste dom för mina barn hela tiden, jag tror dock att jag gillade dom mer än barnen!

Nergårds-Emma sa...

Jag tror att vi har läst den här hemma, känner igen den. Vi har alltid varit tvungna att läsa för barnen varje kväll, annars blir dom sura :-) Men det är ett bra sätt för dom att varva ner på kvällen samtidigt som dom får ett stort ordförråd och lär sig mycket. Tycker det är kul med dina barnbokstips!

Jag har utmanat dig på min blogg!

Mrs J sa...

Dick Brunas böcker har varit toppen! Anna-Clara Tidholm var också en favvo. Men Molly, så värst mycket gammal kan du väl ändå inte vara!? Jag är 26 i min egen värld, men typ 37 i den verkliga världen.

IngelaMollly sa...

Annie PD: Ja, det var så häftigt att vara med och se deras reaktion och tänk snart har du själv en sådan liten goding! =)

Miss M: Visst är det så, det fick jag verkligen uppleva med egna ögon idag, så häftigt1! =)

Anna: Ja, de är helt underbara och så tror jag att om föräldern gillar något så för vi över den positiva känslan/upplevelsen till barnet. =)

Nergårds-Emma: Vad roligt att du gillar det =) Jag blir så glad att dina barn vill bli lästa för på kvällarna, det bidrar mycket till deras språkutveckling, kontakt med föräldern och precis som du skriver ett sätt för dem att varva ned på. Roligt med utmaning, levereras i morgon! =)

Mrs J: Ja, Tidholms böcker är också underbara, älskar Knacka på. Gammal är bara förnamnet men i min egen värld är jag 25 och alltså yngre än dig ;-)

Omentjej sa...

Åh vad mysigt! Jag älskar också Dick Bruna. Mamma kan hela Katten Jum-Jum utantill. =)

IngelaMollly sa...

Emma: Ja, visst är böckerna bra? Din mamma verkar vara en mycket imponerande kvinna! =)