fredag 1 maj 2009

Cheesecake

Här kommer det utlovade receptet på cheesecaken som enligt mig är en riktig höjdare! Den stora fördelen är också att man kan göra den flera dagar i förväg, sådant gillar jag! =)
3 ägg
2 dl socker
3 dl grädde
2 tsk vaniljsocker
9 digestivekex
200 g philadelphiaost
vispa gulor och socker pösigt
vispa grädden och vaniljsockret
vispa vitorna till hårt skum
Lägg ost i gulor och socker. Rör jämnt. Blanda i resten.
Krossa 5 digestivekex lägg i botten på pajform. Häll på smeten. Krossa 4 kex ovanpå. In i frysen. Eventuellt kiwi eller annan frukt på.
Jag kan lova er att det kommer mm..mm..as och smackas om ni bjuder på den här.

Jag har fått en del frågor om jeansen från Gina tricot som jag hade på mig i gårdagens inlägg. Jag köpte dem någon gång i februari tror jag. Jag kommer ihåg att jag tänkte att det var väldigt tidigt att sälja så korta jeans fast då blev jag så glad över att hitta ett par slitna jeans som satt bra på mig ;-) Har haft dem med stövlar innan det blev så här varmt.

9 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Smaskigt!
Önskar att jag hade varit där i stället för att fara som en skållad råtta mellan hemmet och djursjukhuset.
Kramar Mammi

Erika sa...

Den där kakan ska jag ta och göra! Kanske redan imorgon =)

Sara sa...

Tack för receptet. Det låter ju inte alls tidskrävande.
Hm, ja, min reumatolog trodde att det är psoriasis artros, eller ledgångsreuma. Svårdiagnostiserad. Nåt crap är det ju och jag tror också på psoriasis. Har du ont i lederna av det?

Då kanske jag också ska testa hårfärgning för fösta ggn ever. Tack för tipset :)

Hanna sa...

Låter jättegott. Jag har skrivit en recension om Twilight.

IngelaMollly sa...

Eva Agnes: Jaaaa =) hoppas det blir bättre nu och snart ses vi ju, kanske blir det cheesecake till kaffet! =)

Erika: Ja, gör det, tror inte du kommer att bli besviken =)

Sara: nej, den är väldigt lätt att göra. Det enda som krävs är en del bunkar att vispa i ;-) Det låter som det, båda mina föräldrar har psoriasis och de har satt sig på lederna på båda två, tyvärr ;-( har inte själv känt av lederna än i alla fall...

Hanna: Ja den är underbart god =) Ska genast kolla in recensionen =)

Att ha det gott sa...

för recept

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Hoppas du gillar den lika mycket som jag =)

Att ha det gott sa...

Min kommentar ser konstig ut
Vad jag sa var
MUMS denna måste jag testa Tack för receptet

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Ingen fara, jag förstod vad du menade ;-)