torsdag 7 maj 2009

Walking on sunshine

En ny dag som jag inleder med en riktig dra-på-smilbanden-låt. Inte kan man annat än bli glad när man hör den här glada trudelutten? Inte jag i alla fall, dessutom får jag en sjukt massa ungdomsminnen från det glada 80-talet också. Bara glada sådana =) Studenten, Au-pair jobbet i England, universitetsstudierna i Göteborg och en massa annat skojsigt. Jag måste bara hitta ett kort att visa hur jag såg ut med mitt permanentade upptuperade hår med polisonger på sidorna, blaffiga långa örhängen lite som de här:


Bild från M925

3 kommentarer:

Miss M sa...

*S* Ja, låt oss visa upp våra snygga nunor från (0-talet ;) En fördel med att ha varit ung då, är definitivt att man ser både yngre och snyggare ut med åren ;)

Anonym sa...

Jo men visst ska du visa hur du såg ut på det glada 80-talet! "Alla" hade vi ju permanentat hår, upptuperade "pudelfrisyrer" och blaffiga, färggranna plastörhängen. På den tiden var det absoluta höjden av fashion att ta sina surt förtjänade sommarjobbspengar och tillsammans med tjejkompisarna åka färja över till Umeå och shoppa loss på HM (som inte fanns i Finland på den tiden). Vilka minnen säger jag bara....

Agneta

IngelaMollly sa...

Miss M: Så sant som det är sagt =)

Agneta: Jaaa! Those were the days!=) Själv åkte jag från Falkenberg till Göteborg för att kunna shoppa på H&M ;-)