tisdag 21 juli 2009

Drottningen av allt!

Tisdag igen vilket betyder Allsång på Skansen och Morden i Midsomer, yes! Ja, jag erkänner; på sommartisdagar förvandlas jag till en tv-nörd som inte under några omständigheter vill bli störd! Därför är det extra lustigt att min man alltid är på extra glatt prathumör och att telefonen ringer just dessa kvällar...
Jag brukar inte använda förkläden men det här skulle jag faktisk kunna tänka mig att använda vid spisen. Gillar det mycket! Bilden, budskapet och kontrasterna dem emellan är underbart befriande! Använder ni förkläde?
Bild från Roliga Prylar

9 kommentarer:

Emma sa...

Det var cool!
Jag använder nästan alltid förkläde när jag är hemma. Annars hade jag inte vågat ha på mig fina kläder :-)

Miss M sa...

Det var verkligen skitsnyggt =)
Tyckte att förkläde var urnördigt innan, men nu tycker jag det är skitcoolt. Har velat ha ett länge, och detta skulle nog passa Miss M. Tror att Samuel (bonussonen) skulle gilla det, han brukar nämligen alltisd säga "Men Malin varenda gång vi äter eller du lagar mat, så spiller du på dig" *S* va? MOI? ;)

Sara sa...

Sv: äsch då, man blir aldrig för gammal för facebook, eller för nåt annat heller... förresten är du väl inte gammal!!!

Nej, jag anväder inte förkläde men efter att ha sett detta kanske jag bör tänka om?!

Fliselin sa...

Coolt förkläde!!! Blev sugen på detta! Perfekt present till coola vänner! Är på semester och varit utan uppkoppling på flera dagar!!! IHHHHH! Idag har snälla maken ordnat med annan leverantör av modem så att uppkopplingen fungerar igen. Man tror ju att allt ska fungera i nu för tiden, men icke. Nu kan abstinensbesvären snabbt åtgärdas och kollen av bloggar fortsätta! Molly, som vanligt fina outfits. Jag förstår att du längtar efter mer semester, det är ett ljuvligt tillstånd!
Ha det bra!

jen sa...

Jag gör inte det men har faktiskt tänk på det. jag smetar och rör om verkligen med upplevelse när jag är i köket.

IngelaMollly sa...

Emma: Visst är den? Det borde jag också, speciellt eftersom jag är en expert på att spilla! ;-)

Miss M: Eller hur? Och vi måste ju skydda våra läckra outfits! ;-) Gissa vad; jag spiller och sölar nästan jämnt!!! ;-)

Sara: Tack, you just made my day! =) Jag tror också jag bör tänka om eftersom jag är en riktig kladdmaja! ;-)

Fliselin: Jag med ;-) Tur att din man fixade; både för din och min skull! Det har varit så tomt utan dig här;-/ Tack för så fint beröm! =)

Jen: Samma här! Jag bör definitivt tänka om ;-)

Marikka sa...

Jag använder förkläde ibland när jag är hemma och alltid när jag undervisar matlagning.

Sv. Johan Lindeberg var mycket intressant att lyssna på, och han spalade bra musik också. Jag kommer nog lyssna på honom en gång till genom webben.

Natascha sa...

Yes, ikväll blir det Morden i Midsomer :-)
Förkläde? Ja ibland. Speciellt om jag steker något. Förklädet i ditt inlägg är riktigt häftigt. skulle nog kunna tänka mig det.

IngelaMollly sa...

Marikka: Tack för tipset! Det ska jag också göra! =) Undervisar du i matlagning? Häftigt!

Natascha: Jag med! =) Trist att det var sista avsnittet för den här sommaren och Skansen var seeegt ikväll ;-/