fredag 17 juli 2009

Utmanad

När jag var i Österrike blev jag utmanad av Bim HD och är kommer svaren, förlåt för att det tog sådan tid ;-)

Man ska alltså berätta tio sanningar, gärna djupa sådana, om sig själv…

Skicka vidare awarden/utmaningen till 7 personer man tycker har en ärlig anda gällande skapandet (och som man är mer nyfiken på!

Sanningar om mig:

1) Jag är ofta glad och utåtriktad, älskar att prata med alla sorters människor i alla åldrar. Egentligen är jag nog lite för högljudd för att passa in i mitt yrke ;-)

2)Jag älskar böcker, filmer, musik och veckotidningar. Tycker om dikter, citat kort sagt så tilltalas jag av språket: både det skriftliga och muntliga.

3) Jag är en känslo-och humörmänniska. Jag har nära till både gråt och skratt och kan skifta snabbt mellan dessa. Jag blir oerhört arg när människor eller djur blir orättvist behandlade

4) Jag är en empatisk människa och inte speciellt långsint men eftersom jag ju är skorpion kan jag ibland ha svårt att förlåta oförrätter som gjorts mot mig

5) Jag är som skalman; behöver sova ett visst antal timmar för att fungera bra och behöver äta var fjärde timme. Får jag inte kaffe åtminstone 3 ggr om dagen blir jag vresig och får ont i huvudet.

6) Jag är en kontrollmänniska. Tycker därför det är riktigt jobbigt att flyga och att sitta i tandläkarstolen. Två ställen där jag helt klart är beroende av andra och ju måste släppa taget.

7) Jag ser det mesta ur ett mänskligt perspektiv och är inte så duktig på objektiva analyser

8) Jag har ett tungt bagage; har gått igenom en del tuffa saker och var sjukskriven en längre tid. Dessa jobbiga saker har stärkt mig och gjort mig till den jag är idag.

9) Jag älskar kläder, skor, smycken och trender. Älskar detaljer som bidrar till att göra en outfit eller annat som bidrar till att göra den/det personlig

10) Ibland kryper Nasse fram i mig då jag kan bli ängslig och utbrista: ¨men kära kära nån! Oroar mig och ältar för mycket för mitt eget bästa

Jag vill gärna veta mer om:
Miss M
Att ha det gott
Fashionhaggan
Käthe
Free Fashion Pia
Frilly Emma
Morgondimma

6 kommentarer:

Miss M sa...

Vi är SÅ lika Molly *nästan spooky*

Självklart tar jag mig an utmaningen....

Att ha det gott sa...

Jag ska också ta tag i denna
Tack

anna sa...

utmaningen är antagen och ligger uppe nu! ha en bra fredag! kram!

Erika sa...

Kul med utmaning.
Jag gjorde en liknande för ett tag sedan men då var det bara sju sanningar som man skulle berätta =)

Emma sa...

oj oj, jag skulle nästan kunna kopiera din lista rakt av. Men jag ska svara i början av nästa vecka :-) Tack för utmaningen!

IngelaMollly sa...

Miss M: Mmm, det är spooky ;-) Det var mycket fin och gripande läsning.

Att ha det gott: Roligt! Ser fram emot att läsa =)

Anna: Tack =) Som vanligt gjorde du det mycket intressant och speciellt och gripande =)

Erika: Kul! Ja jag har en tendens att alltid krångla till lite extra ;-)

Emma: Ja, jag har haft det på känn, ser fram emot att läsa =)