söndag 19 juli 2009

Sommarfavoriter


Japp! Så var det måndag och ny start på veckan igen! Är det fler än jag som tycker sommarvädret är konstigt, skiftande och oförutsägbart? ;-) Några av mina sommarfavoriter just nu är porslin och glas i den riktigt härligt sommarblå färgen gärna kombinerat med sommarbär i härligt röda färger. Även allt som har med prickar att göra i hemmet. Kajalpennan från Make up store i den passande nyansen Tropic beach har en härligt glittrig turkos nyans som gör under för mina gröna ögon, nåja lite i alla fall och så läppglanset Cabana crush från Clinique med solskyddsfaktor 15. Någon mer än jag som tycker de flesta läppglans och läppstift med solskyddsfaktor luktar och smakar äckligt?

6 kommentarer:

syren sa...

En ny vecka och man är ledig. Vackra saker på bilden. Har inte smakat på dem så jag vet inte. kram

Bim HD sa...

Sommarvädret omväxlande? ehhh... Jaha - inte här!!! Nu är det den 20e - och av 20dagar har det då regnet 18... inte speciellt omväxlande!!! :( Längtar till någon annan plats som har SOL!!! Iår blir det ingen resa och nästan så man gråter när man tänker på det, behöver solen och värmen för att klara vintern med min skrutt!!!
Må så grankott...
ngn som alltså fick regn, regn och åter regn på sin dag... verkar som det, bläää!!! :(

Sara sa...

För mig känns det som om sommaren är på väg att ta slut. Semestern är slut... kan inte fatta att resten av personalstyrkan går på semester nu. För mig är det snart höst, koncenterar mig bara på att skolan börjar om 5 veckor.

Ha en fin dag - kram.

Miss M sa...

JA! Det smakar som syntetisk skit *suck*.. fast jag har faktiskt lyckats hitta en favvo, nämligen Lancomes juicy tubes, alla smakar ljuvligt =)

Att ha det gott sa...

Jag ska snart ta tag i din utmaning

IngelaMollly sa...

Syren: Skönt =) Jag menade inte smaka på det viset, men man brukar känna av smaken när man äter, dricker osv. ;-)

BimHD: Men din stackare! Har det varit så mycket regn hos dig? Hoppas verkligen att du ska kunna få komma iväg på en resa,det är du värd! =)

Sara: Ja visst känns det så när man börjar jobba och så många är borta, men du har något riktigt roligt att se fram emot =)

Miss M: Eller hur? Blä! Älskar också Juicy tubes fast de finns väl inte med solskyddsfaktor?

Att ha det gott: Åh vad spännande! =)