lördag 25 juli 2009

Hallonkaka

Idag har jag gått och mumsat på en Hallonkaka som var så fruktansvärt god att jag måste dela med mig av receptet till er:

Hallonkaka
75 gr smör, smält och låt bli svalt.
Blanda ihop 2 dl socker, 2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker och 2 ägg.
Blanda sist i smöret.

Häll smeten i en smord och bröad bakform med löstagbar kant.

Häll i ett pkt djupfrysta hallon.

Grädda ca 45 min i 175 grader.

Förvara kakan i kylskåpet så blir den en riktig rysare men jag varnar för att den väcker vill-ha-mer begär =)

Nu ska vi iväg och grilla hos svägerskan och hennes sambo.
Ha en riktig skön lördagkväll!

8 kommentarer:

Miss M sa...

Mumma =) en sån ska jag minsann baka till eftermiddagsfikat i morrn =)

Ha en underbar kväll *kram*

Sara sa...

Semester är du väl värd. Och det iskalla glaset med vitt. Hoppas ni får det riktigt trevligt och skönt.

anna sa...

mums, vi plockade en massa hallon idag, men det går väl bra med färska hallon också antar jag, så det blir den perfekta lördagskakan det!

Att ha det gott sa...

Den måste jag testa
ha en trevlig kväll

HannahSthlm sa...

Mysigt med grillafton!:)

Erika sa...

Åh, den lät god. Jag får provbaka den någon dag =)

syren sa...

Den tror jag ska göra till fikat. Tack för receptet. Ha en fortsatt fin söndag. kram

IngelaMollly sa...

Miss M: Jättesmarrig! Hoppas du inte blir besviken och tack! =)

Sara: Tack gulliga =)

Anna: Den är underbart god, säkert ännu bättre med färska hallon! Det där med djupfryst tror jag är endast för att det är lätt och smidigt och kanske att det bidrar till att göra det lite ¨degigare¨?

Att ha det gott: Tack =) Ja, testa den är så god.

HannaSthlm: Mmm, det var jättemysigt, gott och trevligt =)

Erika: Ja gör det, den är underbart god =)

Syren: Du med! =) Hoppas du inte blir besviken på kakan ;-)