lördag 25 juli 2009

Vem är han/hon?

Bild från Adlibris
Igår - 24/7 - släpptes en av sommarens mest hypade deckare Hypnotisören av pseudonymen Lars Kepler. En man hittas brutalt mördad på en idrottsplats utanför Stockholm och hans fru samt dotter hittas ihjälslagna hemma i deras radhus. Avsikten verkar ha varit att utplåna hela familjen men sonen överlever svårt skadad. Kommissarien Joona Linna upptäcker även att det finns ytterligare en syster och inser vikten av att hitta henne så snabbt som möjligt innan det är för sent...
Det har spekulerats mycket kring vem det är som döljer sig bakom Lars Kepler; namn som Henning Mankell ( har bestämt förnekat detta) och Kajsa Ingemarsson har nämnts som tänkbara kandidater. Lars Kepler kommunicerar endast via mejl till förlaget Bonniers och till media. Smart marknadsföringstrick? Oavsett vilket så blir nyfikenheten desto större på vem det är som döljer sig bakom namnet. Intervju ges i morgon på TV 4 Nyhetsmorgon på vilket sätt vet jag inte men det lär ju visa sig ;-)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har hört att han ska skriva bra, behöver en ny bok att läsa, ska nog köpa mig den

Natascha sa...

Det låter spännande! Skulle kanske köpa den.
Har påbörjat "den vidunderliga kärlekens historia", den verkar bli väldigt bra. Ett vackert språk! Så mycket känsla.

Erika sa...

Man blir ju onekligen nyfiken på vem det kan vara =)

IngelaMollly sa...

Camilla: Ja, det tycker jag du ska göra, jag är själv jättenyfiken på den.

Natascha: Vad roligt att du gillar kärlekens historia, en av mina favoritböcker! =) Ja, jag är oerhört nyfiken på den här boken, låter spännande, visst?

Erika: Mmmm, jag är jättenyfiken! ;-) Fast jag har mina gissningar...