fredag 10 juli 2009

Tyrol-Molly
















Åh vad härligt med fredag! En jobbdag i morgon också men sedan är det viiilodaaag för mig! =)
Jag har alltid haft en mycket speciell relation till Österrike och framför allt till alperna; bergen har en mycket lugnande effekt på mig.
Jag kan väl se mig framför en liten alpstuga med färgglada blommor på ålderns höst. När jag säger det så brukar Monsieur A muttra att ¨då är det väl dax att börja spara då¨... En flicka kan väl få drömma? ;-)
Tänk en wienerschnitzel och en eisschokolade nu....
Attans vad trött jag blir! Det här inlägget satt jag med tidigt i morse och så försvann det bara! Blogger och jag kommer inte överens just nu!

9 kommentarer:

Natascha sa...

Vilka härliga bilder! Min man och jag bilade ner genom Europa 2005 och det var så vackert! Blev förälskad i Österrike och Schweiz. ha en bra helg!!

Sunflower sa...

Jag tror att det kan vara luften där som är lugnande, den är ju så ren! Gillar outfiten, avslappnat snyggt! Oh wienerschintzel...det skulle inte sitta så fel alls just nu...är vrålhungrig. :)

Omentjej sa...

Vilka underbara bilder!
Ånej, det är hemskt när det man skrivit försvinner, usch vad trist! Jag ska äta wienerscnitzel på söndag, fast i Weeze(Tyskland). =)

Nergårds-Emma sa...

Mysigt! Min man är också tokig i berg, själv tycker jag nästan det är lite läskigt :-) Men i Österrike har jag aldrig varit och har dom bara god choklad så ;-)
Tack snälla för de fina kommentarerna och komplimangerna! Jag känner mig verkligen på G nu och möjligheterna börjar öppna sig. Det ska bli kul att börja med något nytt - vad det än blir.
Kramar

Miss M sa...

Vilka underbara bilder Molly =)

jen sa...

Vilken fin Zebra t-shirt.

Att ha det gott sa...

Underbart vackert

anna sa...

jag vet, det är så irriterande, jag har haft problem med metrobloggen, det går inte att klistra in grejor, dessutom går inte de tidsinställda inläggen ut. Ja ja det är väl världsliga saker, men duvar fin som alltid idag, och din hund är ju bara underbar!

IngelaMollly sa...

Natascha: Tack =) Jag med, tycker de länderna är så vackra. Visst är det härligt med bilresor? =) Ha en skön helg du med!!

Sunflower: Tack =) Det tror jag med och jag lovar att inte skriva mer om mat när du är hungrig ;-)

Emma:Tack =) Ja det är oerhört energikrävande ;-) Så härligt du ska ha...ät åt mig med är du snäll ;-)

Nergårds-Emma: De har underbar choklad, du kommer inte att bli besviken ;-) Vad spännande det låter, du kommer att gå långt! =)

Miss M: Tack goa rara =)

Jen: Tack, gillar den mycket =)

Att ha det gott: Ja, det är breathtaking =)

Anna: Tack fina =) Ja, jag blir så tokig att jag är på gång att göra ngt med datorn vilket inte är så smart ;-)