söndag 5 juli 2009

Släppa taget!


Söndag och lugnet har äntligen lagt sig över vår stad igen. Det går inte att beskriva med ord hur skönt det är. Igår var det extra stökigt häromkring och det festades fram till kl 5. Jag, A och Ronja kom hem från svärfar och fru runt halv 2, då var det fortfarande high life. Vi hade i alla fall en supertrevlig kväll , åt gott kallskuret och vandrade mycket längs memory lane.
Sonen V är nere i Båstad och jobbar på tennisveckorna där. Klädintresserad som sin mamma blev han naturligtvis väldigt nöjd då han har fått både kläder och skor från Lacoste, inte illa!
Det är verkligen så märkbart hur V håller på och klipper navelsträngen nu och har börjat pröva sina vingar. För mamma Molly är det lite jobbigt att hänga med; att sluta springa efter och hjälpa, stötta osv. Jag förstår att han känner att jag inte litar på honom, att jag inte har insett att det är dax att släppa taget. Så är det ju inte alls, jag vill ju bara mina barn det bästa för de är ju de viktigaste jag har!

3 kommentarer:

Miss M sa...

Inte så lätt det där när barnen växer upp och vill vara sina egna =) men å´andra sidan kan mamma Molly, bli mer Molly (om du förstår vad jag menar), allt är på gott och ont vännen =)

Att ha det gott sa...

jag känner igen det där
I går kväll åkte dotter till en kompis för att sova över
Eftersom hon måste byta buss vid centralstationen och det var Lördag kväll ville jag att hon skulle skicka ett sms när hon var framme
hon tyckte att jag var PINSAM

IngelaMollly sa...

Miss M: Åh, jag vet precis vad du menar och du har så rätt...

Att ha det gott: Ja, känns igen... och de tycker att vi är pinsammast i världen ;-)