måndag 6 juli 2009

Måndag 6 juli


Idag:
Blondietopp Only Chinos Stadium Slingespandrillos m kilklack Bellezza Guldsmyckena och armbanden från Pearls for girls + Bianco
Snacka om rivstart på jobbet idag; hysteriskt med folk, troligtvis på grund av vädret. I går pratade en livstilscoach på TV - tror hon heter Elisabeth Gummesson - om vikten av att smygstarta på jobbet när man kommer tillbaka från semestern. Tell me about it, säger jag bara!
Blondie var en av mina absoluta favoriter när jag var ung, speciellt den här låten därför var jag naturligtvis tvungen att ha den här toppen!


7 kommentarer:

Fliselin sa...

Låter som ett häftigt uppvaknande från semesterlunken... Det är ju skönt om man kan softa i starten på jobbet efter semestern, tyvärr inget man alltid kan välja. Ang. Gummesson, läser just nu hennes bok "Good enough", handlar om att släppa på perfektionskrav. Många bra tankar med också sådant som för mig är otänkbart, ex. att missa utvecklingssamtal eller hoppa över föräldramöte. Jag har svårt att hoppa över sådant som gäller barnen. Har dock nästan missat ett utvecklingssamtal pga min man glömt attt meddela att han bokat en viss tid. Men det som är viktigt är kanske att det inte är någon katastrof om det skulle hända...
Ha en bra arbetevecka!

IngelaMollly sa...

Fliselin: Verkligen! ;-)Och så sant så... festligt att du läser henne just nu; är den bra boken, förutom de där käcka råden som ju bara inte går att följa...?;-) Känns igen det där med kommunikationen där hemma...;-) Ha det riktigt bra du med =)

Fliselin sa...

Ang. boken, en del bra råd om man har hysteriska överkrav, vilket jag nu inte kanske tycker att jag har. Intressant att läsa om hennes egna tidigare krav då hon vid middagsbjudningar först ringde och bjöd och ett par dagar innan skickade glittriga kort som påminnelse, gjorde chokladfigurer till alla osv. Även andra intressanta erfarenheter som hon delger. Jag funderar mycket på kläder, vad som passar vid vilket tillfälle, till vilket väder etc. Vad som är snyggt ihop mm. Vet att jag ägnar alldeles för mycket tid till detta. Hoppas arbetsdagen varit bra!

anna sa...

snygg outfit Molly, det har du alltid! Jag har ingen aning om var du kan hitta en sån ryggsäck, för att få den rätta slitningen, så kanske du ska titta på tradera!

IngelaMollly sa...

Fliselin: Intressant, inte så konstigt att hon blev utbränd då med sådana enorma krav... Vet du, jag är precis likadan med kläder, funderar på tok för mycket; är det för kallt, för varmt, bekvämt, passar det situationen? osv osv. Hade med mig på tok för mycket på semestern och min man muttrade varje gång han lastade i och ur bilen... måste läsa den boken...

Anna: Tack, vad go du är. Jo jag har letat lite på Tradera men är inte så duktig på det tyvärr...;-)

Mrs J sa...

Såg Blondie på Storsjöyran förra sommaren. Debbie Harry fortfarande är ball! Jag brukar banka leksakstrummor till "One way or another" när jag spelar Guitar Hero med barnen. Tyvärr är inte de lika förtjusta i den låten.

IngelaMollly sa...

Mrs J: I've got one word for you: Åhhhhh =)