torsdag 23 juli 2009

Skymning



Bild från Discshop.se

Jag funderar på om jag ska ta och se filmen Twilight snart kanske ikväll? Den bygger på den mycket hypade vampyr och kärleksromanen Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer. Huvudpersonerna Isabella som flyttar till ny stad och Edward - som länge lyckats dölja sin identitet som vampyr - blir förälskade i varandra men det är inte ett helt smärtfritt förhållande...
Ungdomarna är som tokiga i denna serie och jag ljuger inte om jag säger att jag får frågor om/efter böckerna flera ggr på en dag. Så jag borde läsa varenda bok och åtminstone se filmen för att försöka bilda mig en uppfattning och förstå grejen.
Någon som har sett filmen eller läst böckerna?

7 kommentarer:

Miss M sa...

Jag och Mr H såg den för någon vecka sedan, och jag var SÅ skeptiskt. MEN jag verlkligen älskade den =)
Se den!

Marikka sa...

Jag har varken läst böckerna eller sett filmen, men borde nog göra det eftersom eleverna giller de.

Och svar ja, jag jobbar på högstadiet.

Att ha det gott sa...

Dotter och hennes kompisar
säger att det är en av de bästa filmer/böcker de sett

syren sa...

Har inte sett den! Men den verkar intressant.

IngelaMollly sa...

Miss M: Typiskt dig och mig att vara så skeptiska ;-) Nu blev jag övertygad om att jag måste se den! =)

Marikka: Då är du i samma sits som jag ;-)Hoppas du inte tycker jag är för frågvis? ;-)

Att ha det gott: Jo jag har förstått det som om ungdomarna älskar dem.

Syren: Ja man blir onekligen nyfiken på den.

Mrs J sa...

Har sett filmen, men inte läst böckerna. Filmen var så låångsam och romantisk att elvaåringen höll på att smälla av. Äldste sonen har läst böckerna och tyckte att de var rätt okej. Gissar att du (som jag) förmodligen förstör böckerna om du ser filmen först.

IngelaMollly sa...

Mrs J: Ha Ha Ha =))) Det kan jag tänka mig ;-) Härligt att du är tillbaka igen och tusen tack för tipset! =)