söndag 5 juli 2009

Söndag 5 juli


Idag:
Linne+blus Lindex Jeans Gina tricot Converseskor Armband Baglady
Vi har sovit länge idag, inte så konstigt med tanke på vid vilken tidpunkt i alla fall jag har somnat på de senste nätterna... nu är det i alla fall över och här är så tyst och lugnt; snacka om kontraster.... A har hjälpt mig att få igång min nya dator, känns ovant med alla finesser och den har så stor skärm som gör det lättare än någonsin för en gamling som jag att se vad som står där ;-)
Vi tog en lugn och skön promenad på eftermiddagen längs Svartån där den här fina statyn står som kallas för tvätterskan. I morgon börjar jobbet och allvaret igen men jag har lite mer ledighet att se fram emot tack och lov.
Nu ska jag åka och handla och funderingarna är på nivån om jag ska göra en smulpaj eller kladdkaka till kvällen... Vad tycker ni?
Uppdate: Det blev jordgubbar, glass m krossad choklad, grädde och chokladsås mmmm. Och jag undrar varför jag alltid går upp på somrarna...;-)

8 kommentarer:

Junitjej sa...

Vilken snygg blogg du har!
Ha en skön sommar!

Miss M sa...

Är en succer för choklad, så frågar du mig så kladdkaka *mums*

Nina - Glamourmamman sa...

Tack för alla gulliga kommentarer i helgen :-) Kram på dig!

HannahSthlm sa...

Mysiga bilder!:-)

Kom Heidi tee'n fram btw?
Hoppas ni haft en fin weekend!

Kramar!

Eva Agnes sa...

Mamma tycker, inget av det. En grönsakstallrik med fetaost??????
Kanske??????

Förstår att just du skulle gilla de klänningarna jag fotade på loppisen i Paris.
Det var lite därför jag tog dem.
Helt underbara, tycker jag också.
Fick låna sädana fina klänningar av snälla väninnor på Särö på 50-talet.
De växte upp i Scweiz och Frankrike och kunde gödsla med klänningar.
Gissa om jag var lycklig när jag fick låna dem.
Var sedan ute och dansade i lånta fjädrar.
Kramar Mammi

Att ha det gott sa...

MMM Jag gillar båda

Ida sa...

Nämen tack så mycket! :D Det var riktigt trevligt.
Oj vad coolt!! är hon duktig på sånt??
kladdkaka skulle jag ha gjort. :P
kram

IngelaMollly sa...

Junitjej: Tack, vad roligt att du tycker det =)

Miss M: Me too, ytterligare en likhet ;-)

Nina - Glamourmamman: Varsågod, är så glad för din skull =) Kram!

HannahSthlm: Mmmm, ja tack =) Jodå, tee'n kom fram tack =)

Eva Agnes: Näääää ;-) Jodå alldeles rätt =) Härligt, önskar jag hade ngn att låna sådana klänningar ifrån... Oj vad lik Victor är dig på den bilden!

Att ha det gott: Jag med, därför så svårt att välja ;-)

Ida: Det såg trevligt ut=) Jo, hon är väldigt duktig på den biten... kladdkaka går alltid hem =)