tisdag 7 juli 2009

En ryggsäck i skinn

Bild från Ultec

Godmorgon! Här vräker regnet ner just nu och jag menar verkligen vräker. Ska snart ge mig av till jobbet. Det är lite annorlunda nu på sommaren när man jobbar i serviceyrke så handlar det ju att ta hand om våra besökare så schemat är sig inte likt. Känner mig alldeles snurrig och måste kolla både 1 - 2 - och 3 ggr så att jag inte missar någon timme någonstans, hemska tanke!
Misstänker att det kommer många idag pga vädret....
Högst upp på min önskelista just nu står En brun skinnryggsäck i så där lite slitet och nött skinn.... Någon som har sett en sådan? Hojta gärna till i sådana fall.

9 kommentarer:

Miss M sa...

Åh, jag hade en sån tidigt 90-tal som jag sedan skänkte bort =/ Gissa om jag ångrar det idag..
De är så svåra att få tag på, i alla fall i rätt nyans..

Ha en bra dag Molls =)

Eva Agnes sa...

Vilken jättesnygg ryggsäck. Gillar den jag också.
Det regnar här också. I omgångar i alla fal.
Kramar Mammi

Att ha det gott sa...

Jag ska hålla utkik

Anonym sa...

Har sett flera liknande såna "konjaksbruna" snyggt slitna ryggsäckar i äkta läder på second hand/loppis här i stan... Har själv varit sugen, det enda som hindrat mig är att jag inte "trivs" med rygga. Om jag råkar få syn på en sån, så kan jag köpa åt dej, brukar inte kosta speciellt många euron och lätt att skicka i nån av postens påsar. Hur låter det?
Lyllos er, att det regnar. Skulle behövas här med, inte en droppe regn på SJU veckor!

Agneta, finska pinnen

IngelaMollly sa...

Miss M: Visst blir man tokig när man ger bort sådant som man senare ångrar? ;-) Det är nog inte så lätt nej, tack du med =)

Eva Agnes: Visst är den läcker? Låter precis som här då. Kramar =)

Att ha det gott: Tack, vad gulligt =) Du är ju en fena på sådant =)

Agneta: Tack, vad snällt =) Skulle du verkligen vilja göra det? Jag skulle bli så glad så glad =)
Hoppas jag kan föra över några regndroppar i din riktning som tack för det generösa erbjudandet ;-)

Anonym sa...

Inga problem, är ändå en inbiten loppisälskare speciellt såhär i semestertider så det är inget extra besvär att hålla upp ögonen även för en snygg brun läderryggsäck. Hör av mig närmare om/när jag hittat ett snyggt exemplar. Håll tummarna!

A

IngelaMollly sa...

Agneta: Tack gulliga du =) Jag håller tummarna hååårt =)

Mrs J sa...

Tror att Hope eller något av de svenska dyrmärkena ska ha en skinnrygga framåt hösten. Priset lär förstås vara mindre kul.

IngelaMollly sa...

Mrs J: Aha, har jag inte sett...det är synd att de ska vara så attans dyra ;-/