tisdag 14 juli 2009

Smärtsamt!


Jag har nyss haft ett telefonsamtal med en person som står mig mycket nära det rev upp en massa jobbiga saker som jag försökt att gömma långt långt in. Just nu har jag ont i mellangärdet och i själen. Det fanns en tid då jag blev riktigt rädd för dessa symptom och känslor. Idag vet jag att det inte är farligt och att det går över! Mitt favorituttryck som jag brukar ta till.
Just nu skriver jag i gåtor men vad det handlar om går tyvärr inte att skriva om här på bloggen. Tyvärr skriver jag för jag vet att vad jag behöver är att prata och skriva om det. För om jag väljer att hålla det inom mig mår jag bara mycket sämre. Just nu skulle jag bara vilja släppa fram tårarna men snart går jag på mitt arbetspass och det går ju inte att visa upp mig med rödsprängda ögon precis...
Men jag vet ju att det här jobbiga jag känner just nu; Det går över!

9 kommentarer:

Käthe sa...

Vad jobbigt det låter! :( Hoppas det snart går över. Det går inte att tänka att "det är den människans val och har inget mig mig att göra"?

Att ha det gott sa...

Jag önskar att vi bodde nära varandra
Då hade jag kunnat peppa dig Nu kan jag bara skicka en kram

Lisa sa...

Jag vet ju inte vad det handlar om, men skickar en kram till dig. Hoppas att du får gråta och släppa fram känslorna ordentligt då du kommit hem ikväll. Jag tror att någon, möjligen Mark Levengood, någongång sagt att man först bör bryta ihop för att sedan kunna gå vidare, och Mark verkar vara en klok man tycker jag. Kram på dig!

Emma sa...

Förr eller senare går det ju över, men det är otroligt jobbigt när man är mitt uppe i dramatiken :-( Tänker på dig och håller tummarna på att allt blir bra snart och att du kommer att känna dig lugn och glad inombords.
Många kramar!

IngelaMollly sa...

Käthe: Mmmm...du har helt rätt! Visst ska jag tänka så, tack =)

Att ha det gott: Det hade varit underbart och tack kramen känns ända hit =)

Lisa: Tack goa söta rara =) Jo den där Levengood säger mycket kloka saker som verkligen stämmer =)

Emma: Tack söta rara =)Känns jätteskönt med din fina omtanke =)

Natascha sa...

Usch vad tråkigt att höra. hoppas att det känns lite bättre idag! Även jag skickar en kram

Hanna sa...

Hoppas du snart mår bättre.

Miss M sa...

Men Molly, önskar jag kunde trösta dig =(
Det är inte alltid lätt att hålla allt inom sig, men jag är likdan =/

Finns för dig om du behöver det...

IngelaMollly sa...

Natascha: Tack för din fina omtanke, den och din kram värmer ända hit =) Kram!

Hanna: Tack =)

Miss M: Tack, ja du och jag är ju one of a kind =) Känns skönt att veta.