lördag 4 juli 2009

Sommarläsning


Hjälp, vilken urladdning vi hade här i natt! Det blixtrade, åskade och regnet öste ner så att vi fick ta taxi hem fastän vi bor ganska nära dem vi var hos. Vi hade en jättemysig kväll med ostbricka och tittade på kort från semestern, det är bara knappt en vecka sedan men känns som det var jättelängesedan...
Jag har varit lite dålig på att läsa på sistone men har precis hämtat Anna Gavaldas senaste Lyckan är en sällsam fågel. Om ni inte har läst hennes förra Tillsammans är man mindre ensam så rekommenderar jag den varmt, perfekt sommarläsning!
Vad läser ni i sommar? Jag tar jättegärna emot era tips!

8 kommentarer:

Miss M sa...

Har nästan läst sönder mina ögon i sommar =) just nu läser jag "ut ur mörkret" av Linda Caine & Robin Royston och den kan jag varmt rekommendera om du gillar självbigrafier av den "mörka" sorten...

Att ha det gott sa...

Jag har läst rosamunda pihlshers snäcksamlarna och September
för femtioelfte gången

anna sa...

jag läser allt jag komemr över, men nu ligger en biografi av Lemmy från Moelty Crue på väntelistan, den är på engelska, jag brukar varva lite sådär, för att hålla igång engelskan, annars har jag en massa Åsa Larsson böcker som väntar, har du läst hennes böcker? Jag har itne läst dom ,men jag hittade dom på loppis för 1 kr styck så jag köpte alla.

Omentjej sa...

Jag ska läsa Vindens skugga. Ser så fram emot det! Samt en massa deckare. Började läsa Natten innan de hängde Ruth Ellis av Margareta Strömstedt mär jag var på Björnän och den är jättebra!
Ja vilket åskväder, jag var alldeles lycklig och stod i fönstret, men det var så mulet så jag såg bara skenet och inte själva blixtarna. Myyysigt var det iaf. =)

Lisa sa...

Har precis avslutat Linda Olssons "Sonat till Miriam". Rekommenderas!

IngelaMollly sa...

Miss M: Oj vad avundsjuk jag blir... jag noterar den men ska erkänna att för ¨tunga¨ historier har jag svårt för; tar så fruktansvärt illa vid mig och mår riktigt dåligt...

Att ha det gott: Åh, jag älskar Pilchers snäcksamlarna... September måste jag läsa! =)

Anna: Den låter intressant. Jag varvar också med engelska för att hålla språket vid liv, recenserar även engelska barnböcker. Åsa Larsson har jag inte hunnit läsa men många säger att de är jättebra, hennes böcker.

Emma: Visst var åskvädret outstanding? =) Jag har lyssnat på Strömstedt då hon pratade om den boken, blev så sugen på att läsa och även Vindens skugga som låg i toppen på alla möjliga listor länge länge.

Lisa: Tack för att du påminde mig om den =) Gav den i present till min mamma som älskade den =)

Att ha det gott sa...

Om du inte har läst September kommer du att älska den

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Mmmm, tror också det =)