torsdag 23 juli 2009

Godbitar



5 kommentarer:

Fliselin sa...

Bra att du reklamerar. Jag brukar alltid reklamera när det behövs, vilket gjort att jag nu ät slipad på att reklamera. Vänligt men bestämt argumenterar jag. Har hittills inte misslyckats. I långa loppet tjänar ju affäreerna på att utan argumentation ta tillbaka varan och direkt byta eller ge pengarna tillbaka. Det finns många sådana affärer numera, tack och lov! Snygga kängor från H&M, har inte hunnit kolla allt höstmode ännu. Är de i skinn? Jag har svårt för konstskinn. Tycker att det är svårt att få sådana skor sköna. Ett par kängor känns absolut rätt till hösten. Gärna med dragkedja i sidan för att snabbt komma i och ur skorna! Vi har det skönt på min mors sommarställe 5 mil från Umeå. Vi hoppas förstås på stadigare och varmare väder så att man kan göra fler utflykter. Nu har de lovat bättre väder till helgen. Den här gången hoppas jag att prognosen stämmer!
Ha det bra!

sara sa...

Den där västen missade jag helt. Men snygg var den. Kängorna har jag också sneglat på. Behöver nya vinterdojor.

Sv: Haha, ja det kan jag tänka mig. Bara att vänja sig vid att vara pantad och inte fatta nåt då ;)

anna sa...

Hej, jo det är olagligt att inte ta tillbaka en vara det är fel på, har du använt skorna så kan det vara så att du får ett tillgodokvitto, men en affär kan inte vägra att ta emot en defekt vara, sen kan man tvista om varan är defekt eller inte. Det är då allmänna reklamationsnämden tar upp fallet och ger en åsikt. Eftersom du redan påtalat felet och dom har åtgärdat det utan att skorna blev bättre, så ser jag inte varför du inte skulle vinna en tvist. Butiken har också rätt att laga varan jag är inte helt säker påom det är 1 eller 2 ggr, innan du som kund kan vägra detta.

Att ha det gott sa...

Skorna har ag kikat på

IngelaMollly sa...

Fliselin: Tack, då får du gärna berätta hur du gör för jag lyckades ju inte reklamera och är så vansinnigt arg fortfarande för hur de behandlade mig. Önskar du var med eftersom du aldrig har misslyckats ;-)
Visst är kängorna snygga, tyvärr är de inte i skinn men jag brukar fixa det bra på höst och vinter värre på sommaren då det är varmt.
Låter som om ni har det underbart och jag håller tummarna för att vädret blir bättre =)

Sara: Ja visst är västen en liten läckerbit? Och kängorna är ju så läckra =) Precis, fast du har en härlig tid framöver med dem först då man kan prata en massa =)

Anna: Tack för informationen. Vilken koll du har, underbart =)

Att ha det gott: Ja, visst är de fräcka? =)