fredag 3 juli 2009

Sömnbrist


Hjälp vad trött jag är! De fina besökarna i vår stad ( ska inte skrämma bort med er med att skriva vad jag egentligen kallar dem för ;-)) festade loss till sisådär 5 i morse. Det var skrik, rockmusik och annat smått och gott fram tills dess, dubbel mega suck!
Men jag är i alla fall nyklippt och fin i håret - fick beröm av min älskade frisörska att håret såg ut som hälsan själv - vilket jag blev jätteglad för eftersom det blivit en hel del pool och havsbad. Det kanske har lönat sig att jag alltid har något på huvudet när jag är ute i solen?
Bara färgning kvar nu, det börjar bli oundvikligt eftersom de sablans grå stråna börjar ta överhanden ;-) Har dragit mig för det eftersom jag är allergisk mot så mycket... Någon som har något käckt tips eller råd?
Och förlåt om jag har gnällt en del, på söndag är det över och då är solstrålen tillbaka! ;-)

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Det är olidligt när man inte får sova, ni skulle behöva se till att inte vara hemma de bedrövliga dagarna och nätterna. Visa gärna bild efter klippning. Ang. färg så är det ju trist att behöva hålla på med det. Men egentligen använder ju mängder av människor färg fast de faktiskt inte behöver, om det nu kan vara någon tröst. Jag är själv rädd för riktig färg, brukar välja medel som sitter länge men tvättas ur till en del. Tycker att Casting från LÓreal fungerar ganska bra. Brukar försöka att endast färga utväxt och låta färgen sitta max 5 min på längderna. Har ganska långt hår och tycker att det blir hemskt om man färgat på hela håret flera gånger. Blonda personer klarar degrå stråna bra, är tyvärr själv mörk och de syns alltför väl och blir fler och fler... Du kanske färgar hos frisören? Där går det ju att få fina färgningar i olika nyanser etc. Blir ibland sugen på det, vi får se om det blir av någon gång. Skriv gärna om hur du brukar göra!
I morse åska och störtregn, nu kokhett igen... Skulle åkt till havet (Östersjön, om det nu räknas, men hade världens huvudvärk när jag vaknade). Ha det bra trots plågan i din stad...

Lisa sa...

Hemskt att inte kunna välja lugn och ro i sitt eget hem...Hoppas att du får sova bättre i natt!

IngelaMollly sa...

Fliselin: Visst är det och vi skulle helt klart rest bort men det var lite svårt att få till nu med sonen och hunden när vi precis varit borta så länge. Tack så jättemycket för dina hårtips, jag har aldrig färgat mitt hår men anser nu att det börjar bli på tiden därför kommer jag nog börja göra det hos min frisörska men är lite osäker eftersom jag är allergisk mot så många produkter och har psoriasis i hårbotten....
Klart att Östersjön räknas, underbart =) Vi hade världen åskväder i natt men nu är det kvalmigt igen ;-) Tack för att du är så rar och snäll =)

Lisa: Visst är det så? Tack för att du är så himla gullig=)