fredag 17 juli 2009

Verona















Under årets semesterresa tillbringade vi en dag i Verona Romeo och Julias ¨kärleksstad¨. Det är en underbart vacker och historisk stad som är väl värd ett/flera besök!
Bilderna är tagna vid Julias hus, klottret är kärleksförklaringar skrivna på alla tänkbara språk.
Vid arenan höll de precis på att bygga och konstruera scenen inför en festivalvecka. Jag blev helt såld på en t-shirt med guldbokstäver över alla konserter som skulle framföras då. Snacka om att jag blev retad för det eftersom jag själv inte skulle närvara! ;-) Men jag är och kommer aldrig att vara eller bli som andra och ser jag något som jag gillar och med guld som glimmar så är det bara så, så det så! ;-)
Ikväll ska vi ut och fira helg samt det fina sommarvädret med L, T och K. Funderar på om jag ska ha på mig fjärilsklänningen? Vad gör ni ikväll?

8 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Sitter här och tråkar

Miss M sa...

Sitter här hemma med en styck förkyld Mr h som beter sig som om hela världen skulle rara. Han är SÅ sjuk ;)

Vilka vackra bilder förresten, jag har alltid velat åka dit =)

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Hoppas det inte blev för tråkigt? ;-)

Miss M: Finns inget ynkligare än vuxna, sjuka karlar ;-)

Sara sa...

Åh, här har jag också varit. Visst är det mysigt och fint här?!

Hoppas att du också mår bättre snart. Att allt det jobbiga får ett slut.

Nu krånglar det med att kommentera din blogg igen. Har fått problem med det lite nu och då. Det är ordverifieringen som knasar sig. Oftast får jag inte upp nåt ord som jag ska skriva av. Suck.

Stor kram.

anna sa...

åh, jag älskar Verona, jag åker ju dit varje år, en underbar stad!
Sv. Min förra hund Spike, var på hundpensionat när vi var i Thailand, dom släppte ihop honom med en annan hund, så Spike blev ihjälbiten, sen åkte dom inte till veterinären, utna lät honom ligga skadad hela natten, hade dom åkt in kanske han ahde levt fortfarande, det är det som göt så himla ont, att han dog av människors slarv, människor som tog bra betalt för att passa honom.

IngelaMollly sa...

Sara: Helt underbart, visst? =)Samma för dig och vad trist hoppas du inte slutar kommentera helt? ;-) KRAM! =)

Anna: Visst är det en underbar stad? =) Det var en av de mést sorgliga, grymma och tragiska berättelser jag någonsin hört! Det värker i mig ;-///

Omentjej sa...

Så ljuvligt & vilka fina bilder! Jag vill så gärna åka dit!!
Lördagskvällen blev vi bjudna till pappas kusin på en sagolik jordgubbsdrink ute i den fina kvällen (räckte till tre var, tjohej), sen kom hon upp till oss och såg kommissarie Morse. =)

IngelaMollly sa...

Emma: Klart du ska åka dit =) Låter som om du har det underbart, det är du värd =)